Inventarisatie – Managed Services – IT Infrastructuur Hieronder vindt u onze inventarisatie t.b.v. het inschalen van onze Managed IT Diensten Organisatie Voornaam Achternaam Rol E-mail *Hoeveel werkplekken zijn er actief? Is het OS in de komende 12 maanden ondersteund? JaNeeWeet ik nietMicrosoft geeft een overzicht van Besturingssystemen die het ondersteunt op de “Windows lifecycle sheet” pagina. Daar vindt u de recente versies van Windows en twee verschillende data: “. Einde van uitgebreide ondersteuning” en “Einde van de mainstream support.Zijn de werkplekken (automatisch) versleuteld? JaNeeWeet ik nietVersleuteling beveiligt de gegevens op uw apparaat zodat deze alleen toegankelijk zijn voor mensen die gemachtigd zijn.Zijn de werkplekken gekoppeld aan Microsoft Azure AD? JaNeeWeet ik nietZijn de werkplekken gekoppeld aan Microsoft Active Directory? JaNeeWeet ik nietIs er op locatie een resevere computer beschibaar en is klaar voor gebruik? JaNeeWeet ik nietWerkplek - Leeftijd Is de hardware ouder dan 5 jaar?Is de hardware tussen 3 en 5 jaar oud?Is de hardware jonger dan 3 jaar?Weet ik nietHoeveel fysieke / hypervisor servers zijn er actief? Een Hypervisor en daarmee Virtualisatie maakt het mogelijk om op een fysieke server een (groot) aantal virtuele servers te gebruiken waardoor de fysieke server een veel groter deel van de tijd gebruikt wordt. Hoeveel virtuele servers zijn er ? Welke van deze servers hebben applicaties zoals Microsoft SQL / Microsoft Exchange Bijvoorbeeld: Servernaam - Rol (denk hierbij aan Exchange, SQL Database server, RD, RDC)Welke Hypervisor Software wordt er gebruikt? VMware ESXMicrosoft Hyper-VOtherWordt niet gebruiktIk weet het nietWaar staan de servers? Op locatiein de cloud bij Azurein de cloud bij een Hosting partijZowel lokaal als in de cloudIk weet het nietWordt de Hypervisor OS de komende 12 maanden ondersteund? JaNeeNiet van toepassingIk weet het nietMicrosoft geeft een overzicht van Besturingssystemen die het ondersteunt op de “Windows lifecycle sheet” pagina. Daar vindt u de recente versies van Windows en twee verschillende data: “. Einde van uitgebreide ondersteuning” en “Einde van de mainstream supportWelk merk server wordt er gebruikt? HPDellAndersIs de firmware volledig bijgewerkt? JaNeeIk weet het nietIs er een actief Support Contract aanwezig (op alle servers)? JaNeeIk weet het nietZorg er altijd voor dat je een actief support contract hebt. Heb je dat niet, dan heb je ook geen recht op firmware updates. Hierdoor is het niet meer mogelijk om op een legale manier aan updates te komen.Zijn de servers remote bereikbaar via HP Advanced iLO of DRAC of vergelijkbare oplossing? JaNeeWeet ik nietServers - Leeftijd Is de hardware ouder dan 5 jaar?Is de hardware tussen 3 en 5 jaar oud?Is de hardware jonger dan 3 jaar?Weet ik nietFirewall - Welke model(len) / type(n) zijn er aanwezig? Bijvoorbeeld, Barracuda Nextgen, Fortigate, Cisco.Firewall - Hoeveel firewalls zijn er aanwezig? Firewall - Is er een actief Support Contract aanwezig? JaNeeWeet ik nietZorg er altijd voor dat je een actief support contract hebt. Heb je dat niet, dan heb je ook geen recht op firmware updates. Hierdoor is het niet meer mogelijk om op een legale manier aan updates te komen.Firewall - Wordt het device centraal beheerd en wordt gemonitord vanuit een management oplossing en dit deze oplossing Cloud based? JaNeeWeet ik nietFirewall - Is de firewall voorzien van een z.g. advanced threat protection (ATP) oplossing? JaNeeWeet ik nietFirewall - Is er een back-up van de configuratie beschikbaar? JaNeeWeet ik nietFirewall - Is de firmware volledig bijgewerkt? Ja, deze is helemaal bijWe lopen een paar versies achterNeeIk weet het nietFirewall - Leeftijd Is de hardware jonger dan 5 jaar?Is de hardware tussen 3 en 5 jaar oud?Is de hardware jonger dan 3 jaar?Weet ik nietSwitch - Welke model(len) / type(n) zijn er aanwezig? Switch- Hoeveel switches zijn er aanwezig? Switch - Is er een actief Support Contract aanwezig? JaNeeWeet ik nietZorg er altijd voor dat je een actief support contract hebt. Heb je dat niet, dan heb je ook geen recht op firmware updates. Hierdoor is het niet meer mogelijk om op een legale manier aan updates te komen.Switch - Hebben de switches minimaal 1GB? JaNeeWeet ik nietSwitch - Is het netwerk gesegmenteerd (VLANS)? JaNeeWeet ik nietSwitch - Is de firmware volledig bijgewerkt? JaNeeWeet ik nietSwitch - Wordt het device centraal beheerd en wordt gemonitord vanuit een management oplossing en dit deze oplossing Cloud based? JaNeeWeet ik nietSwitch - Is er een back-up van de configuratie(s) beschikbaar? JaNeeWeet ik nietSwitch - Leeftijd Is de hardware ouder dan 5 jaar?Is de hardware tussen 3 en 5 jaar oud?Is de hardware jonger dan 3 jaar?Weet ik nietWIFI - Welke model(len) / type(n) zijn er aanwezig? WiFi is de verzamelnaam voor draadloze netwerken, het wordt ook wel geschreven als Wi-Fi of Wifi. WiFi is de afkorting voor 'Wireless Fidelity'.WIFI - Hoeveel AP's zijn er aanwezig? WIFI - Is er een actief Support Contract aanwezig? JaNeeWIFI - Is het WIFI platform gekoppeld aan RADIUS? JaNeeWIFI - Wordt het device centraal beheerd en wordt gemonitord vanuit een management oplossing en dit deze oplossing Cloud based? JaNeeWeet ik nietWIFI - Wordt er gebruik gemaakt van een zgn. gasten netwerk en is deze volledig geïsoleerd? JaNeeWeet ik nietWIFI - Is de firmware volledig bijgewerkt? JaNeeWeet ik nietWIFI - Is er een back-up van de (AP en/of controller) configuratie beschikbaar? JaNeeWeet ik nietUPS - Welke model(len) / type(n) zijn er aanwezig? Een UPS (Uninterruptible Power Supply) is een voeding die ononderbroken spanning levert aan achterliggende apparatuur. Een andere term die hiervoor gebruikt wordt, is nobreakvoeding. Wanneer het voor gebruikers van netspanning belangrijk is dat ze van een continue spanning worden voorzien dan worden deze achter een UPS-installatie geplaatst. Men vindt dit soort installaties dan ook bij datacentra, banken, verzekeringen en elke andere toepassing waar een 100% netspanning gegarandeerd moet worden.UPS - Hoeveel UPS-en zijn er aanwezig? UPS - Is er een UPS - Is er een actief Support Contract aanwezig? actief Support Contract aanwezig? tief Support Contract aanwezig? JaNeeWeet ik nietZorg er altijd voor dat je een actief support contract hebt. Heb je dat niet, dan heb je ook geen recht op firmware updates. Hierdoor is het niet meer mogelijk om op een legale manier aan updates te komen.UPS - Wordt het device centraal beheerd en wordt gemonitord vanuit een management oplossing en dit deze oplossing Cloud based? JaNeeWeet ik nietUPS - Is er een UPS - Is er een actief Support Contract aanwezig? actief Support Contract aanwezig? tief Support Contract aanwezig? (kopie) JaNeeWeet ik nietZorg er altijd voor dat je een actief support contract hebt. Heb je dat niet, dan heb je ook geen recht op firmware updates. Hierdoor is het niet meer mogelijk om op een legale manier aan updates te komen.UPS - Wordt er regelmatig (1x per half jaar) de UPS getest? JaNeeWeet ik nietWij constateren dat de noodstroomvoorziening (het UPS systeem) het nogal eens laat afweten, met als gevolg dat uw systemen ongepland en ongecontroleerd down gaan. Dat betekent opnieuw opstarten van uw switches en serversystemen. Mogelijk zijn bestanden beschadigd of geven de voedingen de geest, zodat uw bedrijfsvoering stil komt te liggen.UPS - Worden alle servers automatisch afgesloten bij een calamiteit? JaNeeWeet ik nietDe hardware van pc’s, servers of switches wordt gecontroleerd afgesloten, zodat dataverlies niet aan de orde is.UPS - Is de firmware volledig bijgewerkt? JaNeeWeet ik nietUPS - Wat is de verwachte up time (belast)? Hoe lang een UPS uw apparaten van noodstroom voorziet, is afhankelijk van de belasting en van het soort UPS. Wat is uw verwachting?UPS - Is er een back-up van de configuratie beschikbaar? UPS - Leeftijd Is de hardware ouder dan 5 jaar?Is de hardware tussen 3 en 5 jaar oud?Is de hardware jonger dan 3 jaar?Weet ik nietNAS - Welke model(len) / type(n) zijn er aanwezig? Een NAS (Network Attached Storage) is een harde schijf met een netwerkaansluiting.NAS - Hoeveel NAS-en zijn er aanwezig? NAS - Is er een actief Support Contract aanwezig? JaNeeIk weet het nietZorg er altijd voor dat je een actief support contract hebt. Heb je dat niet, dan heb je ook geen recht op firmware updates. Hierdoor is het niet meer mogelijk om op een legale manier aan updates te komen.NAS - Wordt het device centraal beheerd en wordt gemonitord vanuit een management oplossing en dit deze oplossing Cloud based? JaNeeIk weet het nietNAS - Leeftijd Is de hardware ouder dan 5 jaar?Is de hardware tussen 3 en 5 jaar oud?Is de hardware jonger dan 3 jaar?Ik weet het nietNAS - Wordt het device centraal beheerd en wordt gemonitord vanuit een management oplossing en dit deze oplossing Cloud based? JaNeeIk weet het nietNAS - Is er een back-up van de configuratie beschikbaar? JaNeeIk weet het nietNAS - Is de firmware volledig bijgewerkt? JaNeeIk weet het nietIs er een Microsoft 365 tenant aanwezig? JaNeeNiet van toepassingIs de e-mail oplossing voorzien van een spamfilter? JaNeeNiet van toepassingIs de e-mail oplossing voorzien van een back-up oplossing? JaNeeNiet van toepassingIs de e-mail oplossing voorzien van een archivering systeem? JaNeeNiet van toepassingIs er een AI Anti-Spearphishing systeem aanwezig? JaNeeNiet van toepassingDit betreft een oplossing op basis van AI (Artificial Intelligence) die mensen en organisaties in real-time beschermt tegen spearphishing (het doelgericht benaderen van slachtoffers met phishingmails) en cyberfraude.Is er een back-up verbinding aanwezig? JaNeeNee, maar wel wenselijkNee, en niet wenselijkIs er een automatische fail over geconfigureerd JaNeeNee, maar wel wenselijkNee, en niet wenselijkNiet van toepassingIs de SLA toereikend voor de organisatie? JaNeeIs de bandbreedte toereikend voor de organisatie? JaNeeIs er een 24/7 monitoring dienst actief? JaNeeIs er documentatie beschikbaar m.b.t. de ISP(s)? JaNeeWebsiteVerstuur